dissabte, 19 de febrer del 2011

TORNADA A VEDANTHANGAL

Hola a tots i a totes!
Ja torno a ser a Vedanthangal! Els meus dies de descans s'han convertit en 5 setmanes inoblidables viatjant amb moto (una Bullet fantàstica!) amb en Paul per Tamil Nadu i kerala!

En Paul i jo ens vam trobar a Mamallapuram, el poble de la platja que a mi m'agrada tant el dia 15 de gener a la tarda. Ell havia conduit 1200 quilòmetres des de Bhubaneswar (Orissa) a cavall de la seva Royal Enfield (àlies Bullet) d'un color vermellós estupendo!

Després de passar uns dies a Mamallapuram vam baixar cap a Chidambaram on vam veure el temple. Vam seguir baixant per la costa cap al sud passant per Poompuhar, Bambangadi i parant finalment a Karaikal on ens hi vam estar 3 dies gaudint de passejades i esmorzars a la platja.

Vam seguir la ruta cap a Thanjavur. A part del temple de la ciutat un dels nostres objectius era un concert de música clàssica índia que hi havia al poble del costat. Vam quedar-nos allà 3 dies més i després vam fer ruta cap a Kodaikanal. Aquest petit poblet que s'ha convertit en un lloc molt turístic és a dalt de les muntanyes, hi feia un fred que pelava! Els paisatges eren fantàstics! Vam conèixer tot de gent, entre ells un grup d'espanyols. Vam dormir dos nits en una habitació fantàstica (la millor i amb més luxe de tot el viatge!). Va ser aquí on ens van parlar d'un poble a prop, Vatakanal i d'un centre de meditació anomenat Bodhi Zendo.

Com que no hi havia cap pla pre-establert, simplement vam anar a mirar què ens feia més "pillo" i al final ens vam quedar 4 dies al centre de meditació. L'experiència va ser molt bona i molt nova per mi: hores i hores de meditació, hores de silenci, treball per la comunitat i sobretot conèixer un munt de gent diferent que era allà per diferents motius, circumtàncies....

Ben relaxats després de tanta meditació vam fer via cap al Parc Natural de Mudumalai (fent nit a Ooty) on hi teníem un conegut, en Johnnie. Viu en una casa la mig de la jungla però amb tota mena de luxes! Ens vam estar allà un parell de dies, tocant la guitarra i bevent la primera copa de vi en 5 mesos!

A tot això tot just era dia 31 de gener i ens quedaven un munt de dies per seguir viatjant o sigui que vam decidir anar cap a l'estat veí, Kerala. Vam anar a Kappad Beach, una platja al nord de Calicut, on erem pràcticament els únics turistes. Ens va agradar tan que ens hi vam estar 5 dies!

Pensant ja en la tornada vam tirar cap a Malapuram i Angali (quins àpats més fantàstics!) fins arribar a Trichy on vam fer parada per 3 o 4 dies visitant el temple i el Fort.

Continuant el camí cap a Vedanthangal vam parar a Jayamkondacholapuram i el poble del costat (impossible de recordar el nom però era alguna cosa similar al primer) i hi vam trobar un temple fantàstic! Totalment fora pronòstic quan el vam veure des de la carretera ens va fer parar! Una vegada a dintre resulta que hi estaven celebrant un casament i ens van convidar a dinar i tot!

Finalment vam parar a Pondicherry i Auroville per visitar uns amics del Paul. Vam tenir la sort de poder a assistir a un concert increible!

Els ultims quatre dies del viatge els vam passar a Mamallapuram, al lloc on havíem començat. Dijous vam venir a Vedanthangal i vam visitar el Parc del Ocells. En Paul va poder veure on visc i on treballo i l'endemà al matí va marxar cap a Chennai per tal d'agafar el tren, ell i moto, i tornar cap a casa seva, a l'estat d'Orissa.
De fet, mentre jo sóc a caseta, ell encara és a dintre el tren, encara li queden 5 horetes..... India, India!

Aquest viatge m'ha permès veure una altra India. La India és plena d'Índies petites, de bombolles, de diferents maneres de viure i relacionar-se i de diferents maneres de viure aquest país. Gràcies Paul per haver-me ofert aquesta possibilitat i haver-ho compartit amb mi!

Em queden 15 dies comptats d'experiència india i, mirant enrera, puc dir que sóc afortunada. Crec que marxaré amb una visió bastant àmplia del que és el Sud de la India. Me'n torno amb un sac ple d'experiències i records que poc a poc aniré processant!