divendres, 12 de novembre del 2010

LLIÇÓ DE VIDA 2 (o com ens podem deixar enganyar pel nostre cap)

KUTIMA: noia índia de 22 anys, amable, divertida. No ha tingut accès a l'educació, no sap llegir ni escriure. Parla tamil i una mica d'anglès que ha après dels turistes que ha conegut. El seu dia a dia es resumeix a rentar roba de la família i mirar per la finestra. La vida dels altres alegren la seva. Li agrada tenir companyia i anar de compres així com visitar llocs nous. La volen casar, li estan buscant un home. Una de fonts d'ingressos de la seva família són els bidis (típics cigarrets indis) que fa i ven la seva mare.

CONTEXT: dos europeus i dos indis estan parlant mentre prenen un te chai. Comenten el cas d'algú que ha fumat molt durant dos dies perquè està trist i fastiguejat per problemes a la feina.

Kutima:
“I ella creu que fumant molt durant dos dies el seu problema a la feina es resoldrà? No ho crec i, a més a més, la seva salut en sortirà perjudicada! Si algun dia tens problemes a la feina simplement balla o canta!”

Interpretacions a gust del consumidor.

2 comentaris:

  1. Olé la resposta de Kutima!. La copio i vaig a practicar-la, tot i que, potser, si canto, plourà i si ballo se ne'n riuran. I què?.
    Kutima: noia autèntica (no sé si és de veritat)però que, d'avui endavant, segur que no em queixaré tant, de les coses que tinc! Vinga ja!

    ResponElimina
  2. A vegades sobta que algú de cop, pugui parlar o expressar-se amb tant de sentit comú. JO crec que sovint tenim tòxics que embruten la nostra ment i no ens permeten veure-hi clar.
    Merci Carol! M'encanten els teus escrits!

    ResponElimina