divendres, 17 de desembre del 2010

FUNCTION, FUNCTION!

És la setmana de les Functions! Com m'encanta aquesta paraula!! En realitat quan diuen function vol dir celebració i aquí hi inclouen mil coses diferents, fan functions "por todo lo alto" per un munt de coses: la primera vegada que a una dona li ve la regla (perquè tothom ja sàpiga que ja està disponible), quan es casen, quan inaguren una casa, quan falta un mes perquè una dona embarassada pareixi, quan fan oficial un matrimoni concertat.... Segur que hi ha algun motiu que encara no conec.
Les functions no es fan el dia que vols i com tu vols sinó que hi ha un súper protocol. D'entrada un astròleg t'ha de dir quin és el dia més indicat per fer-ho. El tema de l'horari també està establert (tot i que normalment són a les 4 o les 5 del matí!). El ritual és una passada, ben bé ritual, amb ofrenes de flors, fruites, bracelets, encens, moltes frases repetitives en tamil que no sé què volen dir i el foc com a element sempre present!
Totes les functions acaben amb un gran àpat. Depèn de l'hora que és et donen una cosa o altra però sempre n'hi ha molt (l'arròs que no falti sigui l'hora que sigui!).

Aquesta setmana estavem convidades a 4 functions! Quina agenda, oi??
La primera va ser dijous a casa la germana de la Mala. Està embarassada i ja ha entrat a l'últim mes de gestació. Va ser una gran celebració! Podeu veure fotos al picasa!

Les altres tres eren a casa d'un dels nois de la oficina. La primera era per celebrar que a la seva germana li havia vingut la regla (que, de fet, li va venir fa anys però no havien pogut fer la festa fins ara!). La segona era per la inaguració de la casa nova (Itot just ara n'acabo d'arribar) i la tercera la fan dimarts al matí. Encara no he entès ben bé què passa, alguna cosa relacionada amb el seu avi. Aquesta del dimarts potser ens la saltarem....

És una experiència interessant i jo m'apunto a tot perquè segurament mai més tindré l'oportnitat de veure-ho! Hi ha coses espectaculars (per exemple, quan inaguren una casa fan entrar una vaca a dins i la passegen per totes les habitacions. Es veu que dóna bona sort!).
És tanta la fe que tenen i el pes de les tradicions en aquest país. A vegades els envejo! A mi també m'agradaria fer venir un gurú a casa meva i que em beneís la casa i que això em fes estar tranquil·la i sentir-me protegida de tots els mals.... Però jo sóc una mica més escèptica... Potser se m'encomana alguna cosa amb tants mesos aquí!

Ah! Me n'oblidava! Ho sabieu que totes les cases de gent hindú han de tenir una habitació (petita, però una habitació sencera) reservada als Déus?? Hi fan un petit altar i hi posen figures, fotografies i ofrenes. Cada dia hi van a resar.

AQUEST PAÍS ÉS AL·LUCINANT COMPLETAMENT! M'ENCANTA!

1 comentari:

  1. I de Functions en Functions! És que la vida, com es diu, són quatre dies... i es veu que ho saben aprofitar. (mentre escric vaig veient les fotos al costat). Meravellós!
    Sí, sí, viu-ho intensament pq aquest moment no es repetirà... Seran d'altres!

    ResponElimina